دانلود رایگان پروژه دانشجویی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 20 اسفند 1392
بازدید : 805
نویسنده : هادی مومنی

نحوه كنار هم قرار دادن فایل‌ها و صفحات و اتصالات بین آن‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر كارایی یك سایت داشته باشد. به طوری‌كه اگر لینك‌های بین صفحات را به صورتی غیر كارا ایجاد كنید، مرورگر اینترنت مجبور می‌شود برای گرفتن هر صفحه، دو بار درخواست ارسال نماید.
همیشه سعی كنید صفحات وب خود را به ساده‌ترین روشی كه می‌توانید بر روی سرویس‌دهنده قرار دهید، و موقع اتمام كار و انتقال فایل‌ها به سرویس‌دهنده از ایجاد تغییراتی كه باعث از كار افتادن كل سایت می‌گردد اجتناب كنید. سعی كنید سایت خود را به نحوی بسازید كه همه بازدیدكنندگان بتوانند آن را به همان صورتی كه ساخته‌اید و با همان قابلیت‌ها و ویژگی‌ها ببینند.
به خاطر داشته باشید كه مجبور نیستید فضای وب مورد نیاز سایت خود را از ISP خود دریافت كنید. به علاوه فضاهای مجانی نیز به ندرت تمامی ابزارهای لازم را در بردارند. به خصوص اگر یك سایت جذاب و پر بازدیدكننده ایجاد كرده و برای استقرار آن از چنین فضاهای مجانی استفاده كرده باشید، می‌توانند به سادگی شما را در لحظه نیاز تنها بگذارند. به هر حال اگر واقعاً قصد انتشار سایت خود را دارید یا صرفاً در حال بررسی گزینه‌های مختلف هستید، ساخت صفحات وب به صورتی كارا و قابل حمل، نتیجه بیشتری خواهد داشت.

 FTP دو مرحله‌ای‌
بسیاری از نرم‌افزارهای طراحی و ویرایش صفحات وب، قادر به انتقال و بارگذاری آن‌ها بر روی سرویس‌دهنده نیز می‌باشند (كه به این كار انتشار سایت یا Publish كردن سایت گفته می‌شود). این بدین معنی است كه تغییراتی كه به سایت خود می‌دهید به سرعت به سایت بارگذاری شده بر روی سرویس‌دهنده انتقال داده شده و اعمال می‌شود. اگر ترجیح می دهید همه چیز را دو بار كنترل كنید، نرم‌افزار طراحی وب خود را به گونه‌ای تنظیم كنید كه به جای انتقال و انتشار مستقیم صفحات به سرویس‌دهنده‌ راه دور، آن‌ها را به صورت محلی بر روی هارددیسك منتشر كند و پیش از این كه آن‌ها را توسط FTP به سرویس‌دهنده راه دور انتقال دهید، آن‌ها را در مرورگر اینترنت خود مشاهده و كنترل كنید كه آیا همه چیز درست است یا خیر. سعی كنید پوشه سایت منتشرشده را در ریشه درایو قرار دهید تا برای بارگذاری آن‌ها بر روی سرویس‌دهنده، مجبور نباشید در درختواره پوشه‌های درایو خود به دنبال آن بگردید.

FTP متنی و دودویی‌
هنگامی كه صفحات HTML ( یا CSS و فایل‌های اسكریپتی ) را توسط FTP به سرویس‌دهنده انتقال می‌دهید به خاطر داشته باشید كه این انتقال در مد یا حالت متن انجام شود تا كاراكترهای انتهای خطوط و تعیین‌كننده خطوط جدید در این فایل‌ها به صورت صحیح فرستاده شده و ساختار این فایل‌ها به صورت درست منتقل شود. در غیر این صورت متن داخل فایل‌ها به خطوطی بسیار كوتاه یا بسیار بلند تبدیل می‌گردد. در حالت انتقال فایل‌ها در مد متن، سه استاندارد مختلف برای انتقال كاراكترهای سر سطر وجود دارد. استاندارد مناسب را انتخاب كنید. همچنین مراقب كاراكترهای اضافی نرم‌افزارهای واژه پرداز باشید. از سوی دیگر، فایل‌های گرافیكی، تصاویر، فایل‌های صوتی و اجرایی و به عبارت دیگر هر چیزی كه نمی‌توانید آن را در Notepad باز كنید باید در مد یا حالت دودویی یا باینری منتقل شوند. اگر نوع انتقال را برای هر قالب فایل بر اساس پسوند آن‌ها از قبل برای نرم‌افزار FTP مشخص كنید نیازی نخواهید داشت مد انتقال را هر بار به صورت دستی تغییر دهید.

 
دیواره آتش‌






در نرم‌افزار Excel با فعال نمودن قابلیت ذخیره خودكار فایل صفحه گسترده به صورت یك صفحه وب نیازی نخواهید داشت خودتان هر بار به طور دستی این كار را انجام دهید و می‌توانید در وقتتان صرفه‌جویی كنید.  

اگر سایتتان را از كامپیوتر محل كار روزآمد كرده و به سرویس‌دهنده راه دور منتقل می‌كنید، احتمالاً كامپیوتر مزبور دارای یك دیواره آتش می‌باشد كه نقل و انتقالات فایل‌ها را بین كامپیوتر شما و اینترنت زیر نظر دارد و جلوی دسترسی‌های غیر مجاز را می‌گیرد. حال چه این دسترسی از بیرون به كامپیوتر شما صورت گرفته باشد و چه از درون كامپیوتر شما به دنیای بیرون صورت گرفته باشد (كه ارتباط نرم‌افزار FTP شما با سرویس‌دهنده راه دور از دید فایروال نیز در زمره مورد دوم قرار می گیرد.) لذا اگر نرم‌افزار FTP شما قادر به برقراری ارتباط با سرویس‌دهنده راه دور نمی‌باشد یكی از دلایل آن می‌تواند این قضیه باشد. در این صورت به منظور ارتباط با سرویس‌دهنده راه دور و انتقال فایل‌ها مجبور خواهید بود برای عبور از دیواره آتش، در حالت غیرفعال كار كنید. این حالت را در تنظیمات اتصال خود مشخص كنید تا مجبور نباشید هر بار آن را تغییر دهید.



انتشار خودكار






این نشانی مانند یك آدرس پست الكترونیك عادی به نظر می‌رسد و عمل می‌كند اما Spammerها برای به‌دست آوردن آن دچار مشكل خواهند شد، چرا كه این آدرس پست الكترونیك، در حقیقت یك تصویر است كه با تكه‌ای كدJavascript همراه شده است.

تنها نرم‌افزارهای طراحی وب قادر به ایجاد فایل‌های HTML نیستند. شما به عنوان نمونه می‌توانید در نرم‌افزار Excel نیز فایل جداول خود را به صورت HTML تبدیل كنید. تنها كافی است خانه‌های مورد نظر خود را انتخاب كرده و گزینهFile>Save As Web Page را انتخاب كنید و در پنجره ظاهر شده، دكمه رادیویی ذخیره تمام خانه‌ها یا خانه‌های انتخاب شده را تنظیم كنید. با انتخاب گزینه Add interactivity صفحه‌ای با كنترل‌های پایه‌ای اكسل ایجاد خواهد شد. پس از آن، دكمه Publish را كلیك كنید. در همین پنجره در صورتی كه مایل باشید می‌توانید گزینهAutoRepublish everythime this workbook is saved را علا‌مت بزنید كه با این كار، نیازی نخواهید داشت به هنگام ذخیره فایل خود، هر بار این مسیر را تكرار كنید و نرم‌افزار اكسل هنگامی كه شما فایل خود را ذخیره می كنید، به طور خودكار فایل HTML آن را نیز ایجاد می‌كند.

كشیدن و انداختن‌
شما می‌توانید برای انتقال فایل‌های سایت خود به سرویس‌دهنده، به جای یك نرم‌افزار FTP جداگانه، از مرورگر اینترنت نیز استفاده كنید. برای این كار كافی است آدرس ftp سرویس‌دهنده راه دور را در نوار آدرس مرورگر تایپ كرده و كلید Enter را بزنید. پس از آن یك پنجره Log in ظاهر می‌شود كه می‌توانید نام كاربری و كلمه عبور خود را وارد كنید. پس از آن، پوشه‌های سایت شما بر روی سرویس‌دهنده راه دور ظاهر می‌شود. درست به همان شكلی كه پوشه‌های یكی از درایوهای محلی كامپیوتر خودتان دیده می‌شود. می‌توانید هر فایل یا پوشه‌ای را كه مایل باشید تغییر نام دهید یا آن‌ها را حذف كنید و حتی می‌توانید درست مانند كشیدن و انداختن از پنجره یك درایو در كامپیوتر خود به پنجره درایوی دیگر، فایل‌ها را از پوشه سایت در حال طراحی در كامپیوتر خود، بر داشته و آن را در داخل پنجره مرورگر بیندازید. مرورگر خودش فایل‌ها را به سرویس‌دهنده انتقال خواهد داد. ارتباط شما با سرویس‌دهنده راه دور تا زمانی كه پنجره‌های مرورگری كه به سرویس‌دهنده راه دور به صورت FTP متصل شده‌اند باز است برقرار می‌ماند و پس از بستن همه این پنجره‌ها، مرورگر، ارتباط را خاتمه می دهد ( ارتباط FTP ایجاد شده با سرویس‌دهنده راه دور  و نه ارتباط با اینترنت). 
















راهنمای قدم به قدم‌
FTP را خودكار كنید
برای اتصال FTP تنظیمات كاملی را مشخص سازید تا فایل‌های شما در محلی درست بر روی سرویس‌دهنده FTP  قرار گرفته و با نامی درست منتقل شوند.
1 پس از این كه یك اتصال برای سایت خود ایجاد كردید، پوشه مبدا، یعنی محلی كه فایل‌ها و صفحات سایت شما بر روی كامپیوتر شما قرار دارد را مشخص كنید. بر روی دكمه Advanced Properties كلیك كنید و در برگه Startup ، پوشه مقصد، یعنی پوشه‌ای كه فایل‌ها و صفحات، پس از انتقال به سرویس‌دهنده در آن قرار خواهند گرفت را تعیین كنید. مد یا حالت انتقال فایل‌ها را بر روی Auto Detect قرار دهید، مگر این كه به مشكل برخورد نمایید. 2 هر سرویس‌دهنده‌ای با سرویس‌دهنده دیگر متفاوت است. لذا برای به دست آوردن یك نتیجه به خصوص، باید گزینه‌های مختلفی را تنظیم نمایید. در زبانهSession می‌توانید تعیین كنید كه آیا نام‌ها تماماً با حروف كوچك ارسال شوند یا خیر و یا پسوندها در هر جلسه اتصال و انتقال فایل‌ها تبدیل شوند یا خیر. برای این كار گزینه Tools > Options > Convert را انتخاب كنید. 3 به جای انتخاب مد انتقال متن یا ASCII و دودویی به صورت مستقل و جداگانه برای هر فایل، از منوی Tools زیر منوی Options و در آن، گزینه Extensions را انتخاب كنید و تمامی پسوندهایی را كه قرار است در حالت متنی یا دودویی انتقال یابند، تعیین‌كنید. نرم‌افزار WS FTP Pro فایل‌های در حال انتقال را نیز به طور خودكار برای شما مرتب می‌كند.

 




:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
علی در تاریخ : 1393/2/31/3 - - گفته است :
وبت عالیه بهم سر بزن


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








من هادی مومنی دانشجوی کارشناسی نرم افزار کامپیوتر و به زبان برنامه نویسی و طراحی صفحات وب تسلط دارم خوشحال میشم کمکتون کنم لطفا نظراتتون در مورد بهتر شدن این وبلاگ بگید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کامپیوتر و آدرس hadi71.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com